Yatırım primleri: hızlı ve kolay yardım? 2025’ten önce değil

keen

New member
Dİklimin korunmasına yatırım yapan şirketlere verilen devlet desteği her şeyden önce bir şey olmalıdır: karmaşık olmaması. FDP meclis grubunun mali politika sözcüsü Markus Herbrand, Şubat ayının başında, “Yatırım priminin başarısı ve kabulü için hızlı ve daha az bürokratik bir onay ve ihale prosedürü belirleyici olacaktır” dedi. Bu, trafik ışığı ortakları SPD ve Yeşiller’in saflarından da benzer geliyordu.

Gelecek hafta Meseberg’de yapılacak kabine toplantısında kabul edilecek olan mevcut yasa tasarısında basit ve hızlı bir çözüme dair görülecek pek bir şey yok.

Aksine: Şirketler için Corona köprüleme yardımına ve öğrenciler için 200 avroluk sabit enerji fiyatı oranına benzer şekilde, yatırım bonusuyla ilgilenenlerin de vaat edilen fonlara başvurmadan önce sabırlı olmaları gerekecek.


ayrıca oku







Mevcut planlara göre 2025’ten önce hiçbir şey işe yaramayacak. WELT’in kullanımına sunulan Büyüme Fırsatları Yasası taslağında “Başvuru prosedürünün yeniden yapılandırılması ve geliştirilmesi gerektiğinden, bunun için en az bir yıllık bir süre gerekiyor” diyor. “Bu nedenle en erken 1 Ocak 2025 tarihinden itibaren başvuru yapılabilecektir.”


ayrıca oku








Bu pasaj, Temmuz ortasından itibaren orijinal taslakta eksikti. Raporlara göre bu tasarı ancak vergi dairelerinin şirket başına maksimum 30 milyon avro prim ödemesi gereken federal eyaletlerle koordine edildiğinde geldi. Federal eyaletler, başvuruların elektronik ortamda yapılmasının şu anda mümkün olmadığını belirtti.

Christian Lindner’ın (FDP) Maliye Bakanlığı, yaklaşan gecikmeyle ilgili her türlü sorumluluğu reddediyor. Kanun taslağı sanki şirketin içinden gelmiyormuş gibi, Federal Meclis üyelerinin önümüzdeki yasama sürecinde uygulama platformunun daha hızlı geliştirilmesi için baskı yapacağına güveniliyor.

Trafik ışığı partilerinde büyük sorun


Federal Maliye Bakanlığı, “Parlamento sürecinde, başvuru olasılığını mümkün olduğu kadar erken hayata geçirmek amacıyla takvimi yeniden belirlemeye çalışacağız” dedi.

Trafik ışığı partilerinde rahatsızlık büyüktür. Her üç grup da, Aile Bakanı Lisa Paus’un (Yeşiller) geçen hafta kabinede kısa süreliğine engellediği Büyüme Fırsatları Yasası’nda iyileştirmeler yapılması çağrısında bulunuyor. Ve o zamanlar söylendiği gibi içerik nedeniyle değil, bakan bunun kendi yasama projesi olan temel çocuk güvenliğinin başarı şansını artıracağını varsaydığı için.

Achim Post, talep üzerine şunları söyledi: “Yatırım primi, finansman seçenekleri ve finansal kaynaklar açısından, gelecek yılın başlarında iklim dostu gelecek yatırımlar için geniş çapta etkili bir teşvik etkisi sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır.” Federal Meclis’teki SPD parlamento grubu başkan yardımcısı, taslağı “daha da güçlendirmek istediğimiz ilk önemli yapı taşı” olarak görüyor.


ayrıca oku


Federal Aile Bakanı Lisa Paus (Yeşiller) Federal Maliye Bakanı Christian Lindner'ın (FDP) yanında






Yeşiller’in mali politika sözcüsü Katharina Beck, başvuru prosedürünün uzun yapısı nedeniyle önümüzdeki yıl tek bir prim euro bile akamayacağını eleştirdi. Beck, “Yıllık sadece 0,4 milyar avronun biraz altında planlanıyor, 2024 için hükümet taslağı artık sıfır avro bile içeriyor; gelecek yıl dünyanın dördüncü büyük ekonomisindeki dönüşüme yatırımları teşvik etmek için sıfır avro” dedi.

Planlanan cilt zaten “eğlenceli ve korkutucu arasında bir şey”. Özellikle başlangıçta planlananın aksine, diğer birçok iklim koruma teknolojisi hala tamamen eksik olduğundan. Aynı şey dijitalleşme için de geçerli. Koalisyon anlaşmasında mutabakata varılanın aksine dijitalleşme projelerine fon sağlanmayacak olması daha önce Yeşiller arasında kırgınlığa yol açmıştı.

markası her halükarda talebinin yerine getirildiğini görüyor


Kanun taslağında yer alan uygun yatırımlara yönelik katı sınırlamalar, öncelikle katı AB devlet yardımları kanunuyla gerekçelendirilmektedir. Parlamenterler, yıllık ortalama 390 milyon avroluk düşük toplam hacim göz önüne alındığında, yatırım priminin, yasa taslağında hâlâ belirtildiği gibi, “şirketlerin ve şirketlerin likidite durumunun iyileştirilmesi” amacıyla hâlâ “merkezi öneme” sahip olup olmadığından şüphe ediyor. ivme kazandırın”.

Karşılaştırma için: Kanun taslağında da yer alan 2024 sonuna kadar azalan amortisman seçeneklerinin yıllık etkisinin yaklaşık iki milyar avro olması bekleniyor.

FDP’li siyasetçi Markus Herbrand, baharda yaptığı “daha hızlı ve daha az bürokratik onay ve ihale prosedürü” yönündeki talebinin yerine getirildiğini görmüyor. “Benim görüşüme göre, yatırım primine başvuru için planlanan zaman çizelgesinde hâlâ iyileştirme yapılabilecek alan var” dedi.

Meclis sürecinde şirketlerin enerji verimliliği ve iklimin korunmasına yönelik yatırımlara yönelik mali destekten hızlı bir şekilde faydalanabilmesi için tüm seçeneklerin incelenmesi gerekiyor. Herbrand vergi yetkililerine, “Serbest bir büyüme programı olarak bürokrasiyi azaltma fikri, sorumlu ofisler ve idarelerde nihayet gerçeğe dönüşmeli” dedi.


ayrıca oku


107499820_





“hedefleri bir patlamayla kaçırdım”





Sonuçta şirketler önümüzdeki yıl enerji tasarrufuna yönelik önlemleri şimdiden başlatabilir ve uygulayabilir. Tasarıya göre finansman süresi “prensip olarak 1 Ocak 2024’te” başlayıp “1 Ocak 2030’dan önce” sona eriyor. Bu, yatırım yapmak isteyen firmalar için bile bir gelişme anlamına geliyor. Çünkü kanunun ilk taslağında finansman süresi 1 Ocak 2028’den önce bitiyordu.

Kanun taslağından kanun taslağına giden yolda, miktar açısından da bir şeyler değişti – şirketler açısından bakıldığında aslında iyileşti. Yatırım tutarının eşiği en az 50.000 avrodan 10.000 avroya indirildi.

Sonuç olarak küçük şirketlerin de primden faydalanması gerekiyor. Ancak her iki durumda da yatırım tutarının yüzde 15’i tutarındaki bonus başvuruları ancak 2025’ten itibaren mümkün olacak.


Üçüncü taraf içeriğini burada bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (bu, herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar aracılığıyla ve sayfanın altındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.