Almanya'da iflasların sayısı bu yıl önemli ölçüde artıyor. İflas yöneticileri, trafik ışıkları söndükten sonra ortaya çıkacak siyasi boşluğun durumu daha da kötüleştireceği konusunda uyardı. Hâlâ bir “iflas dalgası” duymak istemiyorlar.
Almanya'nın iflas yöneticileri hızlı yeni seçimler için baskı yapıyor. Almanya'daki İflas Yöneticileri ve Yöneticileri Derneği (VID) başkanı Christoph Niering, “Yeni bir federal hükümet için uzun süre beklemek daha da fazla iflasa yol açacak” diyor.
Ekonomideki belirsizlik zaten büyük. Aylardır süren siyasi boşluk ise durumu daha da kötüleştiriyor. Niering, “Hiçbir şirket bir sonraki federal hükümeti neyin harekete geçireceğini bilmeden yatırım yapmıyor” diyor. Berlin'deki Alman İflas Yöneticileri Kongresi oturum aralarında bulunan uzman, bu yüzden bekleyip görmemiz gerekeceğini öngörüyor. Ancak bu durum krizdeki şirketler için iyi değil.
İflas yöneticileri, şu anda Almanya'da bazı sektörlerde dengesizliklerin olduğunu gözlemliyor. VID, diğer şeylerin yanı sıra, makine mühendisliği ve otomotiv endüstrisini, catering ve otel endüstrisini veya perakende ve emlak endüstrisini ifade eder.
Ancak giderek artan sayıda iflasın kaydedildiği yer sadece orada değil. Kredi sigortacısı Allianz Trade, 2024 yılında Almanya'da yaklaşık 22.200 şirket iflası bekliyor; bu rakam, halihazırda benzer büyüklükte bir artışın yaşandığı önceki yıla göre yüzde 25 daha fazla.
Allianz Trade'in Almanya, Avusturya ve İsviçre'deki başkanı Milo Bogaerts, “Avrupa'da, özellikle de Almanya'da devam eden ekonomik zayıflık, yerel şirketler için sorunlara neden oluyor” diyor. “Buna ek olarak, durgun talep, artan ücretler, düşen rekabet gücü, vadesi dolan krediler ve gittikçe zorlaşan ve genellikle daha pahalı olan yeniden finansmanın yanı sıra daha zayıf ödeme uygulamaları ve daha yüksek temerrüt risklerinin bir karışımıyla da mücadele ediyorlar.”
Allianz Trade yakın zamanda tahminini en az dört puan yukarı yönlü revize etti. Leibniz Ekonomik Araştırma Enstitüsü Halle'nin (IWH) rakamları da buna uyuyor; en son analizinde ortaklıklar ve şirketler için son 20 yılın en yüksek Ekim değerini bildirdi.
Ancak uzmanlara göre 2025'te de bir sakinleşme beklenmiyor. Allianz Trade, şirket iflaslarının daha da artarak 23.000 civarına çıkacağını öngörüyor. Önceki yılların aksine, bu yalnızca tek haneli yüzde aralığında bir artış olacaktır; ancak tahmin, trafik ışığı hükümetinin sona ermesinden öncesine dayanmaktadır.
Meslek birliği VID hala bir iflas dalgası hakkında hiçbir şey bilmek istemiyor. VID patronu Niering, Corona yıllarında iflas bildirme yükümlülüğünün geçici olarak askıya alınması nedeniyle daha önce yapay olarak küçük tutulan rakamlara atıfta bulunarak, “İflas olaylarının daha fazla normalleştiğini görebiliriz” diyor. Ayrıca, özellikle zayıf şirketler için iflasları geciktiren hükümet yardım programları da mevcut. “Artık normale döndük.”
İstatistikler, korona pandemisinden önceki yirmi yılda 20.000 ile 30.000 arasındaki vaka sayılarının aslında yaygın olduğunu gösteriyor. Mali krizin ardından, 2009'dan 2011'e kadar yılda 30.000'den fazla vaka görülüyordu ve 2004 ve 2005'te sayılar 40.000'e bile yaklaştı.
Ancak iflas yöneticisi Niering, öngörülebilir gelecekte bu boyutlara tekrar ulaşılmasının saçma olduğunu düşünüyor. Avukat, “Bu aynı zamanda start-up sayısının azalmasıyla da ilgili” diye açıklıyor. “Tarihsel olarak, onlarca yıldır genç şirketler iflastan ortalamanın üzerinde bir oranda etkilendi. En yüksek iflas riski, şirket kurulduktan sonraki ilk beş yılda ortaya çıkar. Yeni kurulan şirketlerdeki düşüş aynı zamanda doğrudan buna bağlı olarak daha az şirket iflasına da yol açıyor.”
Niering'e göre kamuoyunda hâlâ bir iflas dalgası izleniminin oluşması, öne çıkan vakaların sayısının giderek artmasından kaynaklanıyor. Örneğin, Galeria mağaza zincirinde, moda perakendecileri Esprit ve Gerry Weber'de, tur operatörü FTI'da, kitapçı Weltbild'de veya dekorasyon zinciri Depot'ta.
“Dönüşüm sorunları ve modası geçmiş iş modelleri”
VID'ye göre çoğu durumda nedenler geçmişte olduğu kadar tek boyutlu değil. Niering, “Devam eden ekonomik zayıflık ve tüketimdeki düşüş bir rol oynuyor ancak bunlar tek başına ekonomik zorlukları açıklamaya yeterli değil” diyor.
“Bunun yerine, dönüşüm sorunları, demografik değişim ve modası geçmiş iş modelleri iflaslara damgasını vuruyor.” Genel olarak zayıf talep nedeniyle üst sıralarda yer alan ve artık iflasa sürüklenen şirketlere nadiren rastlanıyor.
Uzman, “İflas eden şirketlerin çoğunun uygulanabilir bir iş modeli yok veya tam olarak finanse edilmiyor” diye açıklıyor. Vakaların üçte ikisinin hâlâ yönetim hatalarından kaynaklandığı görülüyor.
Bu nedenle Niering'e göre iflas eden şirketler için giderek daha fazla satış süreci bulunmuyor. “Pek çok şirket potansiyel alıcılara hiç çekici gelmiyor.” Bu nedenle tasfiye veya parçalanmayı içeren süreçler daha yaygın hale geldi.
Yakın zamanda en genç kalfanın 50 yaşında olduğu bir vakası vardı. “İşletmenin sahibi, şirketinin neden genç yetenekler için cazip olmadığını kendisine çok daha önceden sormalı ve iş modelini uyarlayarak yanıt vermelidir.”
Carsten Dierig Düsseldorf'ta işletme editörüdür. O rapor ediyor Ticaret Ve tüketim malları, Makine Mühendisliği ve Çelik endüstrisi ayrıca yaklaşık geri dönüşüm Ve orta ölçekli şirketler.
Almanya'nın iflas yöneticileri hızlı yeni seçimler için baskı yapıyor. Almanya'daki İflas Yöneticileri ve Yöneticileri Derneği (VID) başkanı Christoph Niering, “Yeni bir federal hükümet için uzun süre beklemek daha da fazla iflasa yol açacak” diyor.
Ekonomideki belirsizlik zaten büyük. Aylardır süren siyasi boşluk ise durumu daha da kötüleştiriyor. Niering, “Hiçbir şirket bir sonraki federal hükümeti neyin harekete geçireceğini bilmeden yatırım yapmıyor” diyor. Berlin'deki Alman İflas Yöneticileri Kongresi oturum aralarında bulunan uzman, bu yüzden bekleyip görmemiz gerekeceğini öngörüyor. Ancak bu durum krizdeki şirketler için iyi değil.
İflas yöneticileri, şu anda Almanya'da bazı sektörlerde dengesizliklerin olduğunu gözlemliyor. VID, diğer şeylerin yanı sıra, makine mühendisliği ve otomotiv endüstrisini, catering ve otel endüstrisini veya perakende ve emlak endüstrisini ifade eder.
Ancak giderek artan sayıda iflasın kaydedildiği yer sadece orada değil. Kredi sigortacısı Allianz Trade, 2024 yılında Almanya'da yaklaşık 22.200 şirket iflası bekliyor; bu rakam, halihazırda benzer büyüklükte bir artışın yaşandığı önceki yıla göre yüzde 25 daha fazla.
Allianz Trade'in Almanya, Avusturya ve İsviçre'deki başkanı Milo Bogaerts, “Avrupa'da, özellikle de Almanya'da devam eden ekonomik zayıflık, yerel şirketler için sorunlara neden oluyor” diyor. “Buna ek olarak, durgun talep, artan ücretler, düşen rekabet gücü, vadesi dolan krediler ve gittikçe zorlaşan ve genellikle daha pahalı olan yeniden finansmanın yanı sıra daha zayıf ödeme uygulamaları ve daha yüksek temerrüt risklerinin bir karışımıyla da mücadele ediyorlar.”
Allianz Trade yakın zamanda tahminini en az dört puan yukarı yönlü revize etti. Leibniz Ekonomik Araştırma Enstitüsü Halle'nin (IWH) rakamları da buna uyuyor; en son analizinde ortaklıklar ve şirketler için son 20 yılın en yüksek Ekim değerini bildirdi.
Ancak uzmanlara göre 2025'te de bir sakinleşme beklenmiyor. Allianz Trade, şirket iflaslarının daha da artarak 23.000 civarına çıkacağını öngörüyor. Önceki yılların aksine, bu yalnızca tek haneli yüzde aralığında bir artış olacaktır; ancak tahmin, trafik ışığı hükümetinin sona ermesinden öncesine dayanmaktadır.
Meslek birliği VID hala bir iflas dalgası hakkında hiçbir şey bilmek istemiyor. VID patronu Niering, Corona yıllarında iflas bildirme yükümlülüğünün geçici olarak askıya alınması nedeniyle daha önce yapay olarak küçük tutulan rakamlara atıfta bulunarak, “İflas olaylarının daha fazla normalleştiğini görebiliriz” diyor. Ayrıca, özellikle zayıf şirketler için iflasları geciktiren hükümet yardım programları da mevcut. “Artık normale döndük.”
İstatistikler, korona pandemisinden önceki yirmi yılda 20.000 ile 30.000 arasındaki vaka sayılarının aslında yaygın olduğunu gösteriyor. Mali krizin ardından, 2009'dan 2011'e kadar yılda 30.000'den fazla vaka görülüyordu ve 2004 ve 2005'te sayılar 40.000'e bile yaklaştı.
Ancak iflas yöneticisi Niering, öngörülebilir gelecekte bu boyutlara tekrar ulaşılmasının saçma olduğunu düşünüyor. Avukat, “Bu aynı zamanda start-up sayısının azalmasıyla da ilgili” diye açıklıyor. “Tarihsel olarak, onlarca yıldır genç şirketler iflastan ortalamanın üzerinde bir oranda etkilendi. En yüksek iflas riski, şirket kurulduktan sonraki ilk beş yılda ortaya çıkar. Yeni kurulan şirketlerdeki düşüş aynı zamanda doğrudan buna bağlı olarak daha az şirket iflasına da yol açıyor.”
Niering'e göre kamuoyunda hâlâ bir iflas dalgası izleniminin oluşması, öne çıkan vakaların sayısının giderek artmasından kaynaklanıyor. Örneğin, Galeria mağaza zincirinde, moda perakendecileri Esprit ve Gerry Weber'de, tur operatörü FTI'da, kitapçı Weltbild'de veya dekorasyon zinciri Depot'ta.
“Dönüşüm sorunları ve modası geçmiş iş modelleri”
VID'ye göre çoğu durumda nedenler geçmişte olduğu kadar tek boyutlu değil. Niering, “Devam eden ekonomik zayıflık ve tüketimdeki düşüş bir rol oynuyor ancak bunlar tek başına ekonomik zorlukları açıklamaya yeterli değil” diyor.
“Bunun yerine, dönüşüm sorunları, demografik değişim ve modası geçmiş iş modelleri iflaslara damgasını vuruyor.” Genel olarak zayıf talep nedeniyle üst sıralarda yer alan ve artık iflasa sürüklenen şirketlere nadiren rastlanıyor.
Uzman, “İflas eden şirketlerin çoğunun uygulanabilir bir iş modeli yok veya tam olarak finanse edilmiyor” diye açıklıyor. Vakaların üçte ikisinin hâlâ yönetim hatalarından kaynaklandığı görülüyor.
Bu nedenle Niering'e göre iflas eden şirketler için giderek daha fazla satış süreci bulunmuyor. “Pek çok şirket potansiyel alıcılara hiç çekici gelmiyor.” Bu nedenle tasfiye veya parçalanmayı içeren süreçler daha yaygın hale geldi.
Yakın zamanda en genç kalfanın 50 yaşında olduğu bir vakası vardı. “İşletmenin sahibi, şirketinin neden genç yetenekler için cazip olmadığını kendisine çok daha önceden sormalı ve iş modelini uyarlayarak yanıt vermelidir.”
Carsten Dierig Düsseldorf'ta işletme editörüdür. O rapor ediyor Ticaret Ve tüketim malları, Makine Mühendisliği ve Çelik endüstrisi ayrıca yaklaşık geri dönüşüm Ve orta ölçekli şirketler.