TK Maxx: Giyim sektörünün en absürd mağazasına ziyaret

keen

New member
SGiriş alanında bile kendinizle ne yapacağınızı bilmiyorsunuz. Her şey kokuyor, her şey parlıyor. Solda rengarenk üstler, yanında kot pantolon, sağda üçlü dudak kremi, arkalarında Hugo Boss'un gümüş saatleri. Kasada çoraplar, arasında soğutulmuş Mezzo Mix. Her taraftan çığlık satın alma dürtüsü – sadece kendinizi yere atmak ve teslim olmak istiyorsunuz: “Sorun değil, HER ŞEYİ satın alacağım!”

TK Maxx, Almanya'daki modern giyim sektörünün en absürt mağazalarından biridir. Perakende ölmeye devam ederken, TK Maxx hayatta kalanlar arasında yer alıyor. Sadece bu da değil: Aslında güçleniyorlar. Şu anda Almanya'da 174 TK Maxx mağazası bulunuyor. Bu yıl Wolfsburg, Düren, Dresden ve Königsbrunn'da yeni açılışların yapılması planlanıyor. Bunu nasıl yaptın?





TK Maxx'teki ödeme alanında çorap ve içecek satılıyor

Kaynak: Picture Alliance/SZ Fotoğrafı/Robert Haas


Berlin'de bir TK Maxx mağazası: Bir adam, Türkçe ve Almanca arasında geçiş yaparak karısını beyaz DKNY tişörtü giymekten vazgeçirmeye çalışıyor. “Çok büyük.” dedi yalvarırcasına. İnatçı olmaya devam ediyor. “Zaten kot pantolonuma sokuyorum, göremezsin.” Aşık oldu. Gömleğin içinde mi? Yoksa fiyata mı? Fiyatı 19,99 euro. Ancak orijinal fiyatı, TK Maxx'in fiyat etiketinde vurguladığı gibi 49 euro olacaktı. Kadın bu pazarlığın elinden kaçmasına izin vermek istemiyor. Adam mücadeleyi kaybetti. Eşiyle birlikte kasaya doğru yürüyor.

Bir strateji olarak kafa karışıklığı


Ergot'u Tj Maxx ABD'den gelen TK Maxx, markalı moda için düşük fiyat stratejisi izliyor. Ürün yelpazesinde diğerlerinin yanı sıra Calvin Klein, Tommy Hilfiger ve Hugo Boss'un kıyafetleri de yer alıyor; bunlar önerilen perakende fiyatından yüzde 60'a kadar daha ucuza satılıyor. Ama nasıl? “Farklı fırsatlardan yararlanıyoruz. Bunlar büyük mağazaların iptalleri, marka tedarikçilerinin aşırı üretimi ve hatta bir tedarikçinin mallarını satmak istemesi durumunda büyük anlaşmalar olabilir” diye yazıyor bir şirket sözcüsü sorulduğunda. “Mevsimsel olarak ürün satın alan diğer perakendecilerin aksine, yıl boyunca alışveriş yapıyoruz, bu da mağazalarımıza haftada birkaç kez yeni marka ve tasarım ürünlerinin geldiği anlamına geliyor.”


Alışveriş konusunda yardım


Eşsiz bir parça: Kostüm tasarımcısı Patricia Norris tarafından tasarlanan petrol mavisi astarlı elbise





Sanal alışveriş asistanları





Perakende şirketinin ana markasının bir parçası olan da tam olarak bu geçiciliktir. Hiçbir şeye güvenilemez. Aralık neredeyse her gün değişir. Müşteriye şu sinyal gönderiliyor: “Pantolonunuz kaybolmadan önce çabuk olun.” Berlin'deki mağazada bir kadın, reşit olmayan oğluyla birlikte mağazadan ayrılıyor. Hiçbir şey satın almadı ama buraya düzenli olarak geliyor. Onun için TK Maxx, tuhaflığı nedeniyle özellikle çekici olan sürpriz bir çanta: “Ne alacağımı planlayamıyorum. Buraya şunu düşünerek gelmiyorum: Kot pantolona ihtiyacım var. Hayır, işler böyle yürümüyor. Mağazanın sunduklarına şaşırıyorum ve zamanımı buna göre planlıyorum.”

Lüks ve açgözlülük bir arada


TK Maxx ihtiyaçları karşılamak yerine yaratır. Aslında buraya birkaç bahar kıyafeti almak için geldiniz ama artık alışveriş sepetinize tuvalet fırçası, yastık ve saksıyı da eklediniz. Müşteriler ürün karması kadar çeşitlidir. Zengin ama tutumlu orta sınıf akademisyenden, yoksul ama öyle görünmek istemeyen vatandaşların yardım alıcısına kadar pek çok kişi TK Maxx konusunda hemfikir olabilir.

Berlin'deki mağazanın dar reyonlarında farklı sosyal ortamların birbirinin yanından geçip gittiğini de gözlemleyebilirsiniz. Burada yeni yürümeye başlayan çocuğu için kaliteli ama ucuz bir ceket arayan bir baba, orada bir öğrenci ve hemen ardından Dynamo Dresden futbol ceketi giymiş, elinde enerji içeceği olan kızıl saçlı bir kadın.


Yeni Almanya forması


2024 Avrupa Şampiyonası için milli futbol takımının forması






Hepsi pazarlık arzusuyla birleşiyor. Peki ürünler gerçekten TK Maxx'in iddia ettiği kadar ucuz mu? Geçmişte bu konuda her zaman şüpheler vardı. SWR tüketici dergisi “Marktcheck”, bir araştırma araştırmasında TK Maxx'in tavsiye edilen perakende fiyatında kesinlikle bir önceki yıla ait olması nedeniyle hile yaptığını iddia etmişti.

Bu izlenim Berlin mağazasında doğrulandı. Erkekler için ayakkabı reyonunda ise Adidas modeli “Adifom SLTN” 49 euro fiyatla satışa sunuluyor, ancak fiyat etiketine göre tavsiye edilen perakende satış fiyatı 110 euro. Ancak internette hızlı bir arama yapıldığında Adidas'ın bu ayakkabıyı artık 55 Euro'ya sunduğu ortaya çıkıyor. Bazı B-stok ürünleri de bu seriye dahildir, ancak bunlar da bu şekilde işaretlenmiştir.

Bu uzun zamandan beri bazı müşterilere ulaştı. Öğrenimini yeni bitirmiş olan 22 yaşındaki Tom, şirketin bir iki hilesini biliyor. Berlin'deki mağazadan ayrılırken “Burada kıyafet satın almadan önce daima fiyat etiketlerini ve kaliteyi kontrol ediyorum” diyor. Yıllardır TK Maxx'e gelmekten keyif alıyordu çünkü mağazada çok çeşitli Tommy Hilfiger kıyafetleri bulunuyordu. Bugün hiçbir şey bulamadı. Yarın ortalık yeniden karışınca bir sonraki şans mutlaka gelecektir.