Shein’in Saldırısı: Zalando & Co. “çok dikkatli” olmalı

keen

New member
“Soğuk hava daha sıcak moda gerektirir.” Postayla sipariş veren moda şirketi Shein, Almanca web sitesinde, en azından hava olayları sloganıyla, açık bir şekilde güncel. Strateji şu: Son derece düşük fiyatları nedeniyle çoğunlukla genç müşteriler arasında popüler olan Çinli tedarikçi, Alman pazarına daha fazla odaklanmak istiyor. Oktoberfest’e uygun dantelli elbiseler şu anda yaklaşık 25 Euro’ya satılıyor.

“Başarımızın bir kısmı yerel koşullara uyum sağlamak. Bu nedenle, şu anda Berlin’de 15 kişi bizim için çalışıyor” dedi Leonard Lin WELT görüntülü görüşmede. Müdür, Singapur ofisinin başındadır ve küresel halkla ilişkilerden sorumludur.

Misyonu: Shein’i küresel bir şirket olarak konumlandırmak, ucuz moda hakkındaki çekinceleri ortadan kaldırmak ve muhtemelen ABD’de bir halka arzın önünü açmak.


ayrıca oku







Alman pazarı için Uzak Doğu’dan ucuz mallar yeni bir şey değil. Tchibo’nun başarısı bu prensibe dayanıyordu. Ancak şimdi, ilk kez, Çinli tedarikçiler ürünleri Almanya’da kendileri pazarlıyor ve Asya’dan doğrudan nakliye sayesinde fiyat, yerel perakendecilerinkinden önemli ölçüde daha düşük.


ayrıca oku








Temu rekabeti, Avrupa ve ABD’de başlamasından sadece birkaç ay sonra, Shein’den bile daha hızlı büyüyor. Alışveriş uygulaması, bazıları tuhaf, bazıları kullanışlı ama her zaman ucuz olan çok çeşitli moda, dekoratif ürünler ve tüketici elektroniği sunar.

3,27 Euro’ya renkli bir klozet iç aydınlatması, 5,49 Euro’ya mavi ve beyaz Bavyera bayraklarından oluşan ikili bir paket veya nakliye masrafları dahil 5,07 Euro’ya “Blitzdeal”de bisiklet için bir pil lambası seti var.

Yatırımcılar daha fazla büyüme bekliyor


Ortak Çin kökenlerine rağmen, iki sağlayıcı koordineli bir strateji izlemiyor, aksine: ABD’de ticari marka ihlali nedeniyle birbirlerine dava açtılar. Ve Çin’de üreticiler için savaşıyorlar.

ABD’de Shein’in halihazırda aylık 23,4 milyon aktif kullanıcısı var ve Temu’nun 75,1 milyonu var. Satış açısından, her ikisi de şimdi aşağı yukarı aynı seviyede. Küresel olarak, Shein’in 2022’de 23 milyar dolarlık satışı vardı ve yatırımcılar şirkete 66 milyar dolar değer biçti. Bunun anlamı: Hızlı büyüme beklemeye devam ediyorlar.


ayrıca oku


İlk başta, yalnızca aşırı dolu depolar sorundu






ABD medyasına göre, General Atlantic, Tiger Global Management ve Sequoia gibi risk sermayedarları tarafından dört milyar dolarlık iyi bir sermaye sağlanan Shein, şimdiden New York’ta bir halka arz için hazırlanıyor. Şirket, resmi genel merkezini, Amerika Birleşik Devletleri tarafından giderek daha eleştirel olarak görülen Çin’den uzağa, Singapur’a taşıdı bile. Temu resmi olarak Boston’da ikamet ediyor.

Federal Almanya Cumhuriyeti de her iki bayinin büyümesine daha fazla katkıda bulunmalıdır. Temu, web mağazasını indirim çarkıfeleği gibi oyun öğeleriyle bağlama modeliyle Alman kullanıcıları çevrimiçi reklamlarla dolduruyor.

Shein ayrıca Alman iç şehirlerine de gidiyor. Shein yöneticisi Lin, “Bizim için Almanya’nın büyük Avrupa pazarında önceliği var” dedi. Mart ayında Shein, Berlin’de geçici bir mağaza açtı ve bu yıl diğer şehirlerde iki mağaza daha açtı.

Shein gelecekte daha hızlı teslimat yapmak istiyor


Bununla, Shein sadece daha iyi tanınmak değil, aynı zamanda daha somut olmak istiyor. Ek olarak, Berlin ekibi, kullanıcı verilerinin değerlendirilmesinin ötesinde müşteriler hakkında daha iyi bir fikir edinmelidir. “Veriler, hikayenin yalnızca bir tarafını anlatıyor. Bu yüzden yerel insanlar önemlidir,” diyor Lin.

Ancak sadece pazarlama büyümeyi sağlamamalıdır. Shein gelecekte daha hızlı teslimat yapmak istiyor – sonuçta Çin’den teslimat birkaç gün sürüyor ve bu Zalando, Asos veya About You’dan önemli ölçüde daha uzun. Bu nedenle şirket, Avrupa’daki ilk deposunu Polonya’da açtı.

Bunu yaparken Shein temel bir prensibi yumuşatıyor: Şimdiye kadar Çinliler önceden sadece az sayıda ürün ürettiler – genellikle sadece birkaç yüz parça. Yalnızca web sitesindeki bir örnek başarılı olduğu kanıtlandığında çoğaltılır.

Morgan Stanley’in bir araştırma raporuna göre Shein, satılmamış oranı sektör ortalamasının oldukça altında yüzde iki olarak veriyor. Bu aynı zamanda sağlayıcıya sürdürülebilirlik konusunda yardımcı olur. Greenpeace gibi çevreciler ise kısa ömürlü bir kullan-at modasının ortaya çıktığı konusunda uyarıyorlar.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



Lin, kot pantolon ve tişört gibi her zaman talep gören parçaların Polonya lojistik merkezinde saklandığını söylüyor. Ayrıca Shein, Avrupa’ya daha hızlı teslimat yapabilmek için Türkiye’de giderek daha fazla üretim yapıyor. Grup, Güney Amerika’da da benzer bir yol izliyor: Brezilya, oradaki yeni üretim sahası oluyor.

Sonuç olarak, Shein, sektördeki bazılarının eleştirel olarak gördüğü bir dizi mali avantajdan mahrum kalıyor: Grup şimdiye kadar kolilerini doğrudan Çin’den Evrensel Posta Anlaşmasında belirtilen düşük maliyetlerle gönderdiği için, bu bireysel teslimatlar genellikle çok altında AB gümrük limiti 150 avro.

Shein de istiyor Avrupa markalarını platforma taşıyın


Çin’den daha büyük partiler ithal eden tüccarların aksine, Shein ve Temu’nun malları tekstil ürünlerine uygulanan yüzde sekiz ila on iki vergiye tabi değil. Yalnızca yüzde 19’luk ithalat satış vergisi uygulanır. Ayrıca, örneğin ürün güvenliği için herhangi bir gümrük kontrolü yoktur.

AB Komisyonu gelecekte 150 avro sınırını kaldırmak ve ithalat sorumluluğunu tüketicilerden e-ticaret platformlarına kaydırmak istiyor. Brüksel, bunun yılda bir milyar avroluk ek gümrük geliri getirebileceğini ve Shein ve Temu’dan gelen paketleri daha pahalı hale getirebileceğini hesaplıyor.

Ancak perakendeci yine de iş modelini genişletiyor. Shein, önümüzdeki aylarda Avrupalı markaları da platformuna eklemek istiyor. Amazon ve Zalando gibi rakiplerin uzun süredir uygulamakta olduğu bu pazaryeri modeli, Alman damak tadına daha iyi hitap edebilmek için ürün yelpazesini genişletmeyi amaçlıyor.


ayrıca oku


Coatinc Company'nin Yönetici Ortağı Paul Niederstein, galvanizli metal kirişlerin arasında duruyor.  Almanya'daki en eski aile şirketi Kuzey Ren-Vestfalya'dan gelmektedir.  Metal sektöründe faaliyet gösteren Siegen merkezli The Coatinc firmasıdır.  Kökleri 1502 yılına kadar gitmektedir.  +++ dpa resimli radyo +++






Lin, bunun şu anda Almanya, Fransa, İtalya ve İspanya’da test edildiğini ve yıl sonundan önce başlaması gerektiğini söyledi. Berlin’deki ekipler ve Dublin’deki yeni Avrupa genel merkezi de bunun üzerinde çalışıyor. Lin, “Avrupalı moda markalarıyla görüşmeler devam ediyor” diyor. Model, Shein pazarının zaten faaliyette olduğu Güney Amerika’dır. Bu, ucuz markalar için özellikle çekici olmalıdır.

Bu tür planlar, Ukrayna savaşının başlangıcından beri hisse fiyatları dipte olan Alman çevrimiçi tüccarları vurabilir. E-ticaret uzmanı Gerrit Heinemann, “yerleşik sağlayıcılar için bir tehlikeden” bahsediyor. Zalando ve About You “çok dikkatli” olmalıydı.

Zalando patronu Robert Gentz’in kendisi hala rahat. Yarı yıl görüşmesinin aralarında WELT’e “Profilimiz Shein’den çok farklı” dedi. Zalando, daha kaliteli markalarla çalışıyor ve 50 milyon kullanıcılı bir müşteri tabanına sahip. Ancak Zalando, Temu ve Shein’in aksine son zamanlarda neredeyse hiç büyümedi.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.