Rupert Stadler: Eski Audi patronu dolandırıcılık sürecinde itiraf etmeye hazır

keen

New member
DEski Audi patronu Rupert Stadler, dolandırıcılık sürecinde dizel arabalardan kaynaklanan manipüle edilmiş emisyonlarla ilgili bir itirafta bulunduğunu duyurdu. Savunma avukatı Thilo Pfordte Çarşamba günü Münih Bölge Mahkemesi huzurunda mahkemenin anlaşma teklifini kabul ettiğini söyledi. Ekonomik Ceza Mahkemesi, Stadler’a kapsamlı bir itirafta bulunması ve 1,1 milyon euro ödemesi halinde ertelenmiş hapis cezası sözü vermişti.

Cumhuriyet savcılığı da mahkemenin teklifini kabul etti. Mahkeme başkanı Stefan Weickert, bir anlaşmaya varıldığını tespit etti. Stadler, savunma avukatının söylediği gibi, itirafı iki hafta içinde mahkemeye sunmak istiyor. Weickert, kararın Pentekost’tan önce beklenemeyeceğini söyledi.

Yıllarca suçsuzluğunu protesto eden Stadler, iki buçuk yıldır devam eden süreçten başta uzaklaşmadı. Ancak Ekonomik Ceza Mahkemesi’nin ön değerlendirmesine göre egzoz gazı değerlerinin manipüle edilmiş olabileceğini en geç Temmuz 2016’ya kadar fark etmiş olması gerekirdi. Konunun özüne inip ticari ortakları bilgilendirmek yerine otomobil satışının 2018’in başına kadar devam etmesine izin verdi. Bu nedenle, kapsamlı bir itiraf ve yine denetimli serbestlikte 1,1 milyon Euro ödeme ile ihmal yoluyla dolandırıcılıktan hapis cezası gündeme geliyor.

Anlaşmanın ardından mahkeme, Stadler’ı bir buçuk ile iki yıl arasında hapis cezasına çarptırmak istiyor. Weickert, deneme süresinin bundan sonra üç yıl olacağını duyurdu. Denetimli serbestlik şartı kar amacı gütmeyen kuruluşlara ödenecek.

2020’den beri mahkemede


Stadler, 2020’den bu yana üç eski Audi yöneticisiyle birlikte Münih’te yargılanıyor, süreç şimdiden 160 günden fazla müzakereler için sürüklenmişti. Açıklanan itiraf artık sanığın mahkeme ve savcıyla yaptığı anlaşmanın bir parçası.







Savaş sonrası tarihinin en büyük Alman ekonomik skandalının yasal süreci uzun yıllardır sürüyor. 2015 yılında ABD Çevre Koruma Ajansı (EPA), Volkswagen Grubu dizel motorlarının kontrol yazılımının yoldaki arabaların emisyon kontrolünü kapattığını ortaya çıkardı. Bu sözde yenilgi cihazı, arabaların test tezgahında yalnızca emisyon yönergelerine uymasını sağladı.


Elektrikli otomobiller hakkında daha fazla bilgi








Alman pil araştırmacısı Maximilian Fichtner, geliştirme sıçramasını





Daha ucuz, daha verimli, daha hafif





Dışarıdan, Tesla'nın Model S (sağda) ve Nio ET7 kafa karıştırıcı bir şekilde benzer görünüyor









Reklamdan “temiz dizel” vaadi, düpedüz sahtekarlıktı. Ancak Almanya’da sorumlulardan hesap sormanın çok zor olduğu ortaya çıktı. Stadler ve Audi’den üç müşterek davalı eski meslektaşı cezai hüküm giyen ilk kişiler oldu. Aynı zamanda, mazot dolandırıcılığına ilişkin hukuk, iş ve idare mahkemelerinde yargılamalar devam etmektedir.

Audi denemesinin sonu, şimdi deneme tarafları arasındaki bir anlaşmaya geri dönüyor. Yargıç Stefan Weickert, sözde iki yasal görüşmede cezayı Stadler’in avukatları ve savcılıkla müzakere etti. İtiraf olmasaydı, duruşma çok daha uzun sürerdi ve sonunda Stadler hapis cezasına çarptırılırdı.

Yönetici, mevcut mahkeme huzuruna çıkana kadar kendisini her zaman masum olarak görmüştür. Cumhuriyet savcısı, onu motorları manipüle etmekle değil, araçları hileli yazılımla satmakla suçlamıştı. Stadler, 2015’te patlak veren skandalın ardından motorlarda bir sorun olduğunu bilse de arabaları satmayı bırakmadı.

Stadler için para cezasının miktarı konusunda anlaşmazlık


Sanıklar, eski motor geliştirme başkanı Wolfgang Hatz ve motor geliştiricisi Giovanni Pamio, daha önceki bir oturumda suçlarını kabul etmişti ve mahkemeye önceden danıştıktan sonra uygun cezaları alacaklar. Hatz için bu muhtemelen ertelenmiş bir ceza ve 400.000 Euro’luk bir ödeme anlamına geliyor, Pamio 50.000 Euro ödemek zorunda kalacak. Kilit tanık olarak yer alan başka bir mühendis aleyhindeki yargılama zaten durdurulmuştu.

Stadler’in cezasının miktarı konusunda savcılık ile savunma avukatları arasında tartışma çıktı. Avukatlar, yöneticinin önceki işverenine şimdiden 4,1 milyon avro tazminat ödediğine dikkat çekti.

Savcılar, sanığın Münih ve Ingolstadt’taki on bir daire ve iki ev de dahil olmak üzere mal varlığı ve yaklaşık 1,3 milyon avroluk diğer değerlerle tartıştı. Stadler gibi, diğer eski VW yöneticileri de grupla tazminat ödemeyi kabul etmiş ve böylece şirketin eski çalışanlara karşı yasal takibat yapmasını engellemişti.

“Volkswagen alt kompakt segmentteki açığı kapatıyor”

Volkswagen, 2025’ten itibaren Avrupa pazarına ucuz bir elektrikli araba getirmek istiyor: Küçük araba ID.2all’ın maliyeti 25.000 Euro’dan az olmalı. Otomotiv endüstrisi uzmanı ve profesörü Helena Wisbert, grubun hangi stratejiyi izlediğini açıklıyor



Bu grup aynı zamanda VW’ye 11.2 milyon euro ödeyen eski Volkswagen CEO’su Martin Winterkorn’u da içeriyor. Genel olarak, skandal gruba 30 milyar avrodan fazlaya mal oldu. Stadler’in grup yönetim kurulundaki uzun süredir amiri olan Winterkorn’a karşı da ceza davası açılmalı.

Ancak bu prosedürün başlayıp başlamayacağı ve ne zaman başlayabileceği yıldızlarda yazılıdır. Braunschweig’deki büyük bir VW sürecinden ayrıldı çünkü eski menajerin sağlığı kötü ve bu nedenle uzun müzakere günleri onun için makul değil. Audi yöneticilerine karşı Münih’teki davaya benzer şekilde, Braunschweig davası da sürüncemede. Küçük ölçekli derslerde mahkeme, motorların nasıl çalıştığına ve grubun iç süreçlerine aşina olur.

Yargıçlardan biri bu süre zarfında bulunmadığı için yargılamalara da iki ay süreyle ara verilmesi gerekti. Braunschweig’de de fırsatlar olacak mı? Oradaki hakimler ve savcılar, Münih davasını zaten yakından izlediler.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’in finans gazetecileriyle her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, Amazon Müzik Ve derin dondurucu. veya doğrudan tarafından RSS beslemesi.