Quincy Jones'un ölüm ilanı: O dünyaların ta kendisiydi

keen

New member
Ray Charles için bestelenen Count Basie'yi düzenledi, Frank Sinatra'nın topluluğunu yönetti ve solo sanatçı Michael Jackson'ı icat etti: Müziği ve aynı zamanda bir Alman kadın da dahil olmak üzere kadınları seven büyük Quincy Jones için bir ölüm ilanı.


Quincy Jones'un 20. yüzyıl müzik dünyası için önemini kısa ve öz kelimelerle özetlemek zor. Bu nedenle kızı Rachida Jones'un Netflix belgeselinde, bunalmış hip-hop yapımcısı Dr. Dre başlıyor. Jones'un evindeki kupa koleksiyonunun ortasında. Duvarlarda sayısız altın ve platin plaklar, Duke Ellington, Frank Sinatra, Nelson Mandela'nın fotoğrafları ve “We Are the World”ün orijinal notaları asılı. Ondan önce sonsuz bir Grammy koleksiyonu vardı. “Vay canına,” diyor Dre. Bu, Quincy Delight Jones Jr.'ın başarılarını hemen hemen özetliyor.

1933 yılında Chicago'da doğan Jones'un dünyanın en büyük müzik yapımcısı olması, hayatındaki pek çok şey gibi bir mucizedir. Güney Yakası'nın engebeli sokaklarında bıçaklı saldırıların kurbanıydı ve hatta bir keresinde kafasına buz kıracağı çarpmıştı. Jones tüm bunlardan müziğin yardımıyla kurtuldu. Lionel Hampton'la birlikte ilk kez trompetçi olarak ün kazanmış olmasına rağmen, ses üretebilecek hemen hemen her şeyde olağanüstü yetenekliydi.


Bu yüzden orkestranın sonunda onun ana enstrümanı haline gelmesi mantıklıydı. Count Basie'nin büyük grubu için aranjmanlar yazdı, çocukluk arkadaşı Ray Charles için müzik besteledi ve Frank Sinatra'nın topluluğuna kayıtlarda ve turnelerde liderlik etti (1969'da aya ayak basıldığında çalınan “Fly Me to the Moon” versiyonu ondan geliyor) ). Jones, sektördeki etki alanını yavaş yavaş genişletti: Büyük bir plak şirketinin başına geçen ilk Afrikalı-Amerikalı oldu ve TV ve film işine girdi.

Ve sonra “Gerilim” geldi


Orada, sinema müzikali “The Wiz”in yapımı sırasında çocuk yıldız imajından kurtulmaya çalışan utangaç Michael Jackson ile tanıştı. Gerisi tarih: Jones, disko esnekliği, jilet gibi keskin üflemeli bölümler, tatlı-tatlı melodiler ve şaşırtıcı rock parçalarının (çılgın) karışımı olan “Off the Wall”, “Thriller” ve “Bad” ile şarkıcı için özel canavar albümleri hazırladı. Eddie Van Halen'in “Beat It”teki gitar solosu) tüm gezegeni dans ettirdi. 1982'de çıkan “Thriller” albümü tüm zamanların en çok satan albümü oldu (yalnızca 1983'te 20 milyon kopya sattı) ve muhtemelen sonsuza kadar da öyle kalacak.


Quincy Jones'un, kayıt stüdyosunun karanlığındaki bir adam rolüne rağmen, denetlediği kişiler kadar ünlü olma başarısını elde etmesi, yalnızca hit hayır kurumunun şefi ve ortak organizatörü rolünden kaynaklanmıyor ” ABD pop ve rock sahnesinin çoğunluğunun yer aldığı 1985 yılı We Are the World.


Jones ayrıca gazetelerde güzel kadınların arkadaşı olarak yer aldı; 1991'den 1997'ye kadar Nastassja Kinski ile ilişkisi vardı. Toplam yedi çocuk, İngiliz dehası Jacob Collier gibi yetenekleri sonuna kadar keşfeden ve destekleyen yorulmak bilmez müzik organizatörünün gidişinin yasını tutuyor: Ailesinin duyurduğu gibi Quincy Jones, Pazar akşamı Bel Air'deki evinde hayatını kaybetti. Los Angeles. 91 yaşındaydı. Dünya büyük bir “Vay” sesiyle selam veriyor.