Okul politikası: Zorunlu bilgisayar bilimi yeterli değil; tüm konuların elden geçirilmesi gerekiyor

keen

New member
Fikir Okul politikası

Zorunlu bilgisayar bilimi yeterli değil; tüm konuların elden geçirilmesi gerekiyor



Şu an: 10:56| Okuma süresi: 4 dakika




Bilgisayar bilimi Hamburg'da zorunlu ders haline gelmeli, ancak Ria Schröder'in düşündüğü gibi haftada çok az ders saati olmalı




Bilgisayar bilimi Hamburg’da zorunlu ders haline gelmeli, ancak Ria Schröder’in düşündüğü gibi haftada çok az ders saati olmalı

Kaynak: Pa


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Ekonomiyi anlamak, geleceği şekillendirmek: FDP parlamento grubunun eğitim politikası sözcüsü Ria Schröder, artık okullardaki içeriğe acilen ihtiyaç duyulan güncellemeyi verme cesaretine ihtiyacımız olduğunu söylüyor. Okullarda daha ekonomik eğitim için bir çağrı.





BENn Hamburg, bilgisayar bilimini gelecek öğretim yılı için zorunlu ders olarak tanıtacak. Nihayet! Öğrencilerin yalnızca dijital dünyayı tüketmek için değil, onu şekillendirmek için bilgisayar bilimleri dersleriyle öğrenmeleri merkezi bir öneme sahiptir. Teknolojiler hakkında temel bir anlayış kazanmaları ve temas korkularını azaltmaları. Yalnızca işgücü piyasası için temel becerilerin edinilmesi yeterli değildir. Bu sayede Temel Kanun’da yer alan sorumlu vatandaş insan imajı, makine öğrenmesi ve büyük veri karşısında korunmaktadır.

Bununla birlikte, bilgisayar bilimi henüz tüm öğrenciler için günlük yaşamın bir parçası değildir. Mevcut Computer Science Monitor’e göre, şu anda bilgisayar bilimini müfredatlarına entegre eden yedi ülke var ve diğer sekiz ülke de bu konuyu bir seçenek olarak sunuyor. Önemli: Tek eğitim kurumu olan Bremen’de ortaokul öğrencilerine bile bu imkan sunulmuyor.


Ria Schröder, siyasetçi (FDP)




Hamburg milletvekili olarak Ria Schröder, Almanya Federal Meclisi’ndeki FDP parlamento grubunun bir üyesidir ve buradaki eğitim politikasından sorumludur.

Kaynak: Bertold Fabricius


Ancak Hamburg’daki gelişmeler coşkuya neden olmuyor. Giriş doğrudur ancak ortaokulda haftada iki ders ile Okul Senatörü Rabe, Eğitim ve Kültür İşleri Bakanları Konferansı Daimi Bilimsel Komisyonu’nun kısa vadede haftada en az dört ders öneren tavsiyelerinin gerisinde kalmaktadır. orta vadede altı saate kadar çıkabilmektedir.

Zorunlu ders programındaki değişiklik artık Hamburg’daki okullardaki ders yelpazesinin genel olarak elden geçirilmesinin nedeni olmalıdır. Gelecek öğretim yılı için eğitim planlarının reformu bunun için bir fırsat sunuyor. Ancak içeriğe acil ihtiyaç duyulan güncellemeyi vermek de uygun cesareti gerektirir. Çünkü okul sizi hayata ve geleceğe hazırlamalıdır. Ancak bu sadece gençlerin baş ağrısı değil.


ayrıca oku


ARŞİV - 18 Ekim 2017, Aşağı Saksonya, Schüttorf: İLÜSTRASYON - Öğrenciler bir ilkokulun sınıfındaki bilgisayarlarda çalışıyorlar.  (dpa'ya “Okul Senatörü: Bilgisayar bilimi ortaokulda zorunlu ders olmalıdır”) Fotoğraf: Friso Gentsch/dpa +++ dpa-Bildfunk +++






Almanya’da vatandaşların yüzde 51’i en büyük endişelerinin ekonomik kalkınma olduğunu söylüyor. Artan maliyetler birçok insan için sorun yaratıyor ve enflasyon karşısında kendilerini güçsüz hissediyorlar. Ayrıca birçok kişi fiyat ve faiz oranı gelişmeleri arasındaki bağlantıyı anlayamadığı ve Avrupa Merkez Bankası ile politikacıların eylem kapsamını anlayamadığı için. Pek çok insan, özel hayatları açısından ciddi sonuçlar doğurabilecek ekonomik ilişkilere ilişkin temel anlayıştan yoksundur. Üzücü olay, gençlerin TikTok’taki tüketici borçları konusunda “esnediği” (yani övündüğü) #KlarnaChallenge olarak adlandırılan olaydı.


ayrıca oku


Hamburg'da son teknoloji araştırma: Avrupa XFEL X-ışını lazerinin tünel sistemi



Araştırma ve bilim






Bu nedenle ekonomi derslerinin okulda ikincil bir rol oynaması şaşırtıcıdır. PGW derslerinde ekonomi, politika ve sosyal bilgilerden sonra üçüncü sırada gelir; daha fazlasını öğrenmek istiyorsanız seçmeli konuyu seçmelisiniz. Ayrıca genel finansal eğitim, ne önceki ne de yeni eğitim planlarındaki yükümlülükler listesinde yer almamaktadır. Ancak gençlerin istediği tam olarak hayatlarıyla bu pratik bağlantıdır.

Yaşamak için ayda ne kadara ihtiyacım var, nasıl bütçe yapabilirim ve hatta nasıl para kazanabilirim? Mini-job, midi-job nedir, ne zaman vergi ödemem gerekir ve nasıl? İlk arabama sahip olmak gibi uzun vadeli dileklerimi nasıl yerine getirebilirim? Bir iş sözleşmesine ihtiyacım var mı, neden ve hangi haklara sahibim? Aslında kendim nasıl girişimci olurum, startup nedir ve girişimci düşünceyi karakterize eden nedir? Hangi sigortalar var? Emeklilik sistemi ve bireysel emeklilik planlaması nasıl işliyor? Nasıl para yatırımı yapabilirsiniz? Hisse senedi piyasaları nasıl çalışır ve tüketici olarak ben bunlara nasıl katılabilirim? Gerçekte hangi tüketici haklarına sahibim ve pahalı veya şeffaf olmayan finansal ürünlere ve hatta dolandırıcılara kanmaktan nasıl kaçınabilirim?


ayrıca oku








Ebeveynler bu soruları çocuklarıyla konuşmalı mı? Her halükârda. Ancak bu konuşmalar giderek daha az sayıda ailede gerçekleşiyor. Özellikle ebeveynlerin kendileri bu pratik bilgiye sahip değilse veya para sorunlarıyla boğuşuyorsa çocuklarına yardım edemezler. Ancak borçlar miras alınmamalıdır. Bu, katılımdan, ilerleme fırsatlarından ve refahtan başka bir şey değildir.


ayrıca oku


Kuzey Ren-Vestfalya'da okul başlangıcı






Komşu ülkelerimizin çoğunda, örneğin Hollanda ve Polonya’da ekonomik eğitim uzun süredir müfredatın ayrılmaz bir parçası olmuştur. PISA çalışması kapsamında uzun süredir finansal eğitime ilişkin bir inceleme de yapılıyor. Ancak Almanya katılmıyor. Orada olmayanı inceleyemediğin için mi? Kelimenin tam anlamıyla bir iddianame.

Dördüncü büyük ekonomi olarak artık bu gelişmeyi izleme lüksümüz yok. OECD, eğitim politikası, eğitim bilimi, tüketici savunucuları ve ekonomi uzun zamandır bir okul konusu için çağrıda bulunuyor; buna ekonomi, finans ya da ekonomik eğitim demeniz önemli değil. Ancak içeriğin bölge okulları ve liselerdeki ders programlarına sıkı bir şekilde sabitlenmesi çok önemlidir. Sevgili Bağlar Raven: Neyi bekliyorsun? Ekonomi ve finans, bilgisayar bilimi gibi, Hamburg okullarında zorunludur.








Kişiye: 31 yaşındaki Ria Schröder, FDP’nin Federal Meclis’teki gençlerinden biri. Hamburglu milletvekili aynı zamanda Elbe Liberallerinin eyalet başkan yardımcısı ve FDP parlamento grubunun eğitim politikası sözcüsüdür. Schröder, Bucerius Hukuk Fakültesi’nde hukuk okudu ve Mart 2023’ten beri lisanslı bir avukattır.