Moda sektöründe kriz: “Şirketler için durum tehlikeli”

keen

New member
DAlmanya’nın moda endüstrisi küçülüyor. Alman Moda endüstrisi derneğine göre, Federal İstatistik Ofisi’nin güncel verilerine göre, 2022’de en az 50 çalışanı olan yerli imalatçıların sayısı yüzde on gibi bir düşüşle sadece 82’ye düştü. Ama bu sadece başlangıç gibi görünüyor.

German Fashion’ın genel müdürü Thomas Lange, “2023’te mevcut krizlerin olumsuz sonuçları daha da fazla hissedilecek” diye korkuyor. İflaslar bekliyor, ama her şeyden önce, işletme artık şirket için değerli olmadığı için operasyonel kapanışlar bekliyor.

Arka plan ilk Corona yıllarından daha az. Moda perakendecileri ve imalatçıları, devlet yardım programları sayesinde bu zorlukları nispeten iyi bir şekilde atlattı. Ancak bu arada yüksek enflasyon nedeniyle talep düşüyor ve aynı zamanda enerji, hammadde, ücretler ve lojistik maliyetleri üreticilerin piyasaya yansıtabileceğinden çok daha hızlı artıyor.


Perakende hakkında daha fazlasını okuyun







Aktör Jared Leto, Los Angeles'taki 2022 LACMA Sanat + Film Galasında





Kırpma üstleri ve etekler





Marc O'Polo, pandemi sırasında dükkanları kapattı - ancak ekonomi hala yokuş yukarı gidiyor





Moda sektörü krizde





Gerry Weber iyi zamanlarda neredeyse her hafta yeni şubeler açtı.





iflas çıkış yolu








Her halükarda, sektöre göre 2022’de perakende giyim fiyatları ortalama yalnızca yüzde 3,7 arttı. Ancak, üreticiler pamuğa yaklaşık yüzde 30, suni elyaf ve gaza yaklaşık yüzde 24 daha fazla, örneğin önceki fiyatların birçok katı daha fazla ödemek zorunda kaldılar.


ayrıca oku








Atradius veya Allianz Trade gibi kurumsal müşteri işinde ödenmemiş faturaların temerrüde düşme riskini teminat altına alan sözde ticari kredi sigortacıları söz konusu olduğunda, odak noktası moda sektörüdür.

“Sorunların erken bir göstergesi, ödeme yapılmayan raporlardır. Almanya’daki Atradius’ta kredi değerlendirmesinden sorumlu olan Michael Karrenberg, WELT’e, 2022’nin ortasından bu yana sayıları ve miktarları önemli ölçüde arttı ”diyor. “Bu nedenle, bu alandaki şirketlere her zamankinden çok daha sık bakıyoruz.”

Bir sinyal olarak Galeria veya P&C’nin iflasları


Atradius endüstri analisti Jens Stobbe de iflaslar ve kapanışlar bekliyor. Her şeyden önce, Alman üreticilerin çoğunluğunun yer aldığı orta fiyat segmenti, artan satın alma isteksizliği ve aynı zamanda artan maliyetlerle ilgili sorunlar yaşıyor. Stobbe, “Karma durum şirket için zor ve tehlikeli” diyor. Bu nedenle rakamlarda önemli izler bekliyor.

Galeria Karstadt Kaufhof veya Peek & Cloppenburg (P&C) gibi önemli moda perakendecilerinin iflasları, durumun şu anda ne kadar gergin olduğunu gösteriyor. Alman Moda Başkanı Gerd Oliver Seidensticker, “Perakende sektöründeki ekonomik zorluklar bizi büyük endişelendiriyor” diyor. Bu da sektörde başarısızlıklara yol açacaktır.






Kaynak: İnfografik DÜNYA


“Alanda beklenen azalma göz önüne alındığında, Almanya’da artan satışlar giderek daha zorlu hale geliyor.” Bir dernek araştırmasına göre, mevcut durum değerlendirmesi ve gelecekteki beklentiler kötüleşti.

2022, asıl işi East Westphalia’dan aynı adlı gömlek üreticisinin yönetici ortağı olan ancak yine de tatmin edici olan Seidensticker’ı anlatıyor. Yerli üreticilerin satışları, sokağa çıkma kısıtlamalarının hakim olduğu bir önceki yıla göre neredeyse yüzde 20 artarak yaklaşık 6,2 milyar avroya ulaştı. “Ancak, tüm tedarik zinciri boyunca artan maliyetler nedeniyle çok az gerçek kazanç elde edildi.”

Hala Corona seviyesinin altında


Ayrıca rakamlar, enflasyona göre yüzde yediye kadar ayarlanan Corona öncesi 2019 yılı rakamlarının hala altında. Mevcut yıl için herhangi bir özel tahmin yapmaya cesaret edemeyen Seidensticker, “Durum gergin olmaya devam ediyor” diye yargılıyor.

Her halükarda, esas olarak sınırın ötesindeki komşu Alman ülkelerine ve aynı zamanda Rusya’ya teslimat yapan Alman tedarikçiler için, Ukrayna savaşı öncesine göre belirgin ölçüde daha az olsa da, yakalama potansiyeli görmüyor.

Tekstil, Ayakkabı, Deri Eşya Ticaret Birliği’ne (BTE) göre Almanya’da 2022’de toplam 67,3 milyar avro değerinde giyim ve tekstil satıldı. Kendi e-ticaret faaliyetleri de dahil olmak üzere yaklaşık 30 milyar Euro, moda evleri, butikler ve tekstil zincirleri ile uzman giyim ticaretine atfedilebilir.


ayrıca oku


Adler Modemärkte AG






Saf çevrimiçi ve posta siparişi ticareti, süpermarketler ve indirimciler veya büyük mağazalar gibi “diğer” ticaret biçimleriyle moda sektöründe 19 milyar avroya ulaştı, tekstil satışları yaklaşık on iki milyar avroyu buldu ve ev ve ev eşyası ile uzman ticarette tekstil altı milyar Euro civarındaydı. Uzman ticaret, 2019 seviyesinin hala altında, çevrimiçi ticaret ise çok daha yüksek. Amazon, Zalando ve Co. son zamanlarda kemer sıkma programlarını zayıflattı ve başlattı.

Ve özellikle kırtasiye dükkanlarında herhangi bir iyileşme görünmüyor. Allianz Trade’de endüstri uzmanı olan Aurélien Duthoit, “Moda perakendeciliği şu anda her alanda sayısız zorlukla mücadele ediyor” diyor. Bu nedenle tekstil perakende ticaretinde iflas riski, satın alma konusundaki isteksizlik, fiyat artışları ve brüt kar marjları üzerindeki artan baskı nedeniyle önümüzdeki yıllarda yüksek olmaya devam edecektir.

“Kamplar neredeyse her yerde dikiş yerlerinde patlıyor. Ancak, perakendeciler fazla malları yalnızca büyük indirimlerle satabilirler.” Risk, ister sabit ister çevrimiçi olsun, yalnızca tek bir dayanağa güvenen şirketler için özellikle büyüktür.

2022’de Almanya’da satılan en önemli giyim üreticisi ülke, Bangladeş’i yeniden ikinci sıraya iten Çin oldu. Onları Pakistan, İtalya ve Kamboçya’nın önünde Türkiye, Vietnam ve Hindistan takip ediyor.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. Her sabah saat 7’den itibaren finans muhabirlerimizle. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Podcast’e şu adresten abone olun: spotify, Apple Podcast’leri, Amazon Müzik Ve derin dondurucu. veya doğrudan tarafından RSS beslemesi.