Lidl yöneticisi Christian Härtnagel: “Günümüzde düşük fiyatlar sadece müşteriler için önemli”

keen

New member
Christian Härtnagel, bu hafta Penny ve DM ile aynı zamanda 50. yılını kutlayan indirimci Lidl’den on yaş daha genç. Hartnagel, ordudan sonra 20 yaşında Lidl’de yarı zamanlı kasiyer olarak başladı. İrlanda, Avusturya ve Büyük Britanya’da çalıştıktan sonra şimdi Almanya’nın başkanı.

Bir röportajda Härtnagel, yiyeceklerin ne zaman yeniden ucuzlayacağını, Lidl’in son zamanlarda neden reklam yapmak için ünlüleri kullanmaya başladığını ve sürdürülebilirliğin neden artık düşük fiyatlar kadar önemli olduğunu anlatıyor. Nadiren bir Lidl yöneticisi sohbette bu kadar açık olmuştur. Yorum yapmak istemediği tek şey, yıllardır sektörde dolaşan, indirimcinin odaları aşırı ısıtmak, sandalyeleri kesmek gibi hilelerle satın alma görüşmelerinde tedarikçilerini baskı altına aldığı söylentisiydi.

DÜNYA: Lidl’in 50. yıl dönümü, hızlı enflasyon ve fiyatlar konusunda sıkıntıların yaşandığı bir döneme denk geliyor. Bu partinizi bozar mı?

Christian Hartnagel: Böylesine çalkantılı bir dönemde bu yıldönümünü nasıl kutlayacağımızı elbette düşündük. 50 yıldır en iyi kaliteyi en iyi fiyata sunduğumuzu vurgulamak istiyoruz – öncelikle müşterilerimize ve iş ortaklarımıza ve ayrıca Almanya’daki 100.000’den fazla çalışma arkadaşımıza çok teşekkür etmek istiyoruz. Önümüzdeki 20 hafta içinde muhteşem tekliflerle tasarruf edebilirsiniz – ve Helene Fischer, Barbara Schöneberger ve Max Giermann ile yürüttüğümüz kampanyanın birçok müşterinin yüzünü güldüreceği kesin.


Perakende hakkında daha fazlasını okuyun







Süpermarket rafı: Kendi markaları





enflasyon sürücüsü perakende





Dieter Schwarz şimdiden kalp projesine tahmini 2 milyar euro yatırım yaptı.





Lidl’in kurucusu Dieter Schwarz








DÜNYA: Kulağa hoş geliyor ama enflasyon rakamları düşen emtia fiyatlarının gıda piyasalarına ulaşacağını pek göstermiyor.


ayrıca oku








sert çivi: Bireysel emtia piyasalarında gevşeme görürsek, çok hızlı hareket ederiz. Birkaç hafta önce, önce yemeklik yağ, sonra peynir fiyatlarını ilk biz indirdik. İki hafta önce makarna çeşitlerindeki ürünleri kalıcı olarak yüzde 20 azalttık. Sorumluluğumuzu çok ciddiye alıyoruz.

DÜNYA: Edeka ve Rewe, üreticilerle alenen tartışır ve fiyatları düşürmek için raflardaki büyük boşlukları kabul eder. Lidl’den çok az şey duyuluyor. Şu anda çok gevşek mi pazarlık yapıyorsunuz?

sert çivi: Yıllardır birçok tedarikçi ile çalışıyoruz. Bir müzakereye girdiğimizde, iyi hazırlanmış oluruz. Ürünlerin içeriğini biliyoruz, hammadde fiyatlarının nasıl geliştiğini biliyoruz, enerji ve personel maliyetlerini hesaplayabiliyoruz. Yoğun müzakereler yapıyoruz, bazen daha uzun sürüyor ama genellikle birlikte iyi çözümlere ulaşıyoruz.


Burası, üçüncü taraf içeriğini bulacağınız yerdir

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



DÜNYA: Her şey amansız “Lidl ucuzdur” sloganıyla başladı. Bugün sürdürülebilirlik ve imaj hakkında çok konuşuyorsunuz, “ucuz” kelimesi silindi. Tekrar ucuza gitmenin zamanı gelmedi mi?

sert çivi: Ürünlerimizin her zaman paranızın karşılığını en iyi şekilde alacağına dair bir söz verdik. Ancak, bugünlerde müşteriler için tek önemli şey düşük fiyatlar değil. 1973’ten beri indirim DNA’mıza her zaman sadık kaldık. Bunlar basit süreçler, yalın yapılar, hızlı satın alma odaklılık ve her zaman sürdürülebilirliktir. Günümüzde ürünlerin nereden geldiği ve nasıl yapıldığı konusunda farklı bir farkındalık var.

DÜNYA: Her halükarda, Barbara Schöneberger gibi hiçbir marka elçisi Lidl’de para kazanmıyordu. Bu tür ayrıntılı reklamlardan kaçınmak, düşük fiyatların anahtarlarından biri olarak kabul edildi.

sert çivi: 50. yıl dönümümüz için olağanüstü sanatçılar kazanabildiğimiz için gurur duyuyoruz. Bunlar bu yıldönümüne güçlü bir ışıltı katacak.


ayrıca oku


Süpermarket






DÜNYA: Çalışanlar bundan ne kazanıyor? Yıldönümü bonusu var mı?

sert çivi: Yıldönümünü de çalışma arkadaşlarımızla birlikte kutlamak isteriz tabii ki, bu nedenle yıl boyunca çalışanlara yönelik sayısız kampanya ve avantaj olacak. Ayrıca göz önünde bir kurum kültürü oluşturuyor, gelişim fırsatları sunuyor ve toplu iş sözleşmesinin üzerinde ücret ödüyoruz. 2010 yılında başlangıç ücretini, yani bugün şimdiden saati 14 avro olan dahili asgari ücreti mucit olduk. İş gücünün üçte biri on yılı aşkın bir süredir bizimle çalışıyor – bu, bir işveren olarak ne kadar çekici olduğumuzu gösteriyor.

DÜNYA: Dağıtılacak çok fazla para olmayabilir. Lidl’in maliyet artışları nedeniyle kârında düşüş yaşadığı söyleniyor.

sert çivi: Bildiğiniz gibi, dahili rakamlar hakkında kamuya açık bir şekilde yorum yapmıyoruz. Ancak birçok alanda yüksek maliyet artışlarından kesinlikle muaf değiliz.


ayrıca oku


Almanya'da gıda fiyatları Doğu Avrupa'dakinden önemli ölçüde daha düşük





Yemeklik yağlar, et, ekmek





DÜNYA: Lidl bir Schwarz Grubu şirketidir. İlk günlerde, grup esas olarak Lidl ve Kaufland’dan oluşuyordu. Bu arada Prezero ile gıda üretiminin yanı sıra atık bertaraf şirketi de eklendi. Grubun ayrıca bir BT hizmet sağlayıcısı olarak, örneğin bir Alman bulut ve BT güvenliği teklifi gibi büyük hedefleri var. Perakende, yapıda daha az önemli hale mi geliyor?

sert çivi: Aksine bir Schwarz Grup şirketi olmaktan gurur duyuyoruz. Bu bize ana faaliyet alanımızı tutarlı bir şekilde geliştirmemiz için çok çeşitli fırsatlar sunuyor. Schwarz üretimi bize yüksek kaliteli gıda sağlıyor ve Prezero ile geri dönüştürülebilir malzemeleri sürdürülebilir bir şekilde kullanmayı ve döngüleri tamamlamayı başarıyoruz. Schwarz IT, kanıtlanmış ve verimli süreçleri dijitalleştirmemizde bizi destekliyor.

DÜNYA: Şunu da söyleyebilirsiniz: Başka yerde boşa giden parayı Lidl ile kazanıyorsunuz…

sert çivi: Ben öyle düşünmüyorum. Lidl, müşterilerine Almanya’da keyifli bir alışveriş deneyimi sunmak için yeterli kaynağa sahiptir.


ayrıca oku


Jochen (solda) ve Christian Dreissigacker kardeşler iş nedeniyle ayrıldılar ama hâlâ en iyi arkadaşlar.






DÜNYA: İndirim mağazası kesinlikle bir altın madeni: Lidl’deki Aldi ve Bay Dieter Schwarz’ın arkasındaki kurucu aileler, Almanya’nın en zenginleri arasında. Yani fiyatlarınız bu kadar ucuz olamaz.

sert çivi: 50 yıldır milyonlarca müşteri tarafından – cazip ürünler ve paranın karşılığını iyi almamız nedeniyle – değer gördük. Ve bu, rekabetçi bir iş ortamına rağmen. Her şey 1973’te Ludwigshafen’deki bir şubeyle başladı, bugün sadece Almanya’da 3250’den fazla şubemiz var. Bu, ancak sürekli gelişen ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına göre ayarlanan iyi düşünülmüş ve yenilikçi bir iş modeli sayesinde mümkün oldu ve güçlü bir girişimci kesinlikle bunun bir parçası. Kanımca, Bay Schwarz istisnai bir girişimci ve benzerini muhtemelen Almanya’da başka hiçbir yerde bulamayacağımız.

DÜNYA: Gelecekte ne var? Aldi bir teslimat hizmeti planlamalı – siz de mi?

sert çivi: Artık Avrupa çapında ve ABD’de de faaliyet gösteriyoruz ve bu konuda piyasaları çok yakından izliyoruz. Ancak henüz hiçbir pazarda günlük alışveriş için fiyattan ödün vermememizi sağlayacak bir teslimat sistemi bulamadık. Bu nedenle, şu anda bir Lidl teslimat hizmeti sunmaya yönelik somut bir plan bulunmamaktadır.

DÜNYA: Lidl’in 50 yıl sonra nasıl görüneceğine dair bir fikriniz var mı?

sert çivi: Evet – tam olarak müşterilerin 2073’te istediği gibi.


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz.

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni talep ettiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesi için geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konumuna getirerek, bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Buna, GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına verdiğiniz onay da dahildir. Bununla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Onayınızı istediğiniz zaman anahtar ve sayfanın alt kısmındaki gizlilik aracılığıyla geri çekebilirsiniz.



“Her şey hisse senetleri”, WELT iş yazı işleri ekibi tarafından çekilen günlük borsadır. WELT’ten finans gazetecileri ile her sabah saat 5’ten itibaren. Borsa uzmanları ve yeni başlayanlar için. Spotify, Apple Podcast, Amazon Music ve Deezer’da podcast’e abone olun. Veya doğrudan RSS beslemesi aracılığıyla.