Fikir eğitim krizi
Okullarda bir dönüm noktasına ihtiyacımız var
18:18 itibariyle| Okuma süresi: 2 dakika
WELT yazarı Christian Gaertner
Kaynak: Hauke-Christian Dittrich/resim ittifakı/dpa; Claudius Saban
Zayıf matematik performansı, öğretmen eksikliği, bürokrasi. Alman okul sistemi büyük bir eylem ihtiyacını ortaya koyuyor. Milli eğitim zirvesinin de gösterdiği gibi, sorun anlaşılmış görünüyor. Ama nihayet harekete geçmenin tam zamanı – aksi halde refahımız tehlikede.
D“dönüm noktası” terimi patlama yaşıyor. Ancak sadece Almanya’nın askeri kapasitesi yıllarca ihmal edilmedi ve yetersiz finanse edildi – okullarda da farklı değil. Orada, kısmen pandemi ve Ukrayna savaşı ve mülteci hareketi tarafından körüklenen ve tehlikesi fazla tahmin edilemeyecek bir kriz gelişti. Eğitim bürokrasisi, öğretmen ihtiyacını doğru bir şekilde öngöremiyor ve öğretmen sendikalarının bugüne kadar sayıları iyi hesapladığına inanıyorsanız.
ayrıca oku
Federal eyaletler, tahmini talep ile öğretim mezunlarının sayısını uzlaştırmayı başaramıyor. Almanca ve matematikte asgari standartları karşılayamayan ilkokul öğrencilerinin oranı, kısmen korona salgını sırasında okulların kapanması nedeniyle önemli ölçüde artıyor.
Aynı zamanda, giderek daha fazla öğrenci, genellikle pedagojik bilgiden yoksun olan ve kötü hazırlanmış, en zor sınıflara gönderilip orada yakılan kariyer değiştiriciler tarafından öğretiliyor. Ve her yıl yaklaşık 40.000 çocuk ve genç yeterliliği olmadan okulu bırakıyor.
ayrıca oku
Okul sisteminde de bir dönüm noktasına ihtiyaç vardır. Milli eğitim zirvesi en azından sorunun kabul edildiğinin bir işaretidir. Ne yapmalıyız? Uluslararası bir karşılaştırmada, Almanya kreşlere ve ilkokullara oldukça az yatırım yapıyor.
Ama temeller burada atılıyor. Bu nedenle, oradan başlamaya değer – örneğin, Almanca’yı ikinci dil olarak öğretebilecek daha fazla öğretmen yetiştirmeliyiz. Ayrıca eğitimcileri, her şeyi ve her şeyi günlüğe kaydetme ve kavramlar yazma yönündeki yaygın zorlamadan kurtarmalıyız. Ve son olarak, her şeyden önce sıcak nokta okullarını para ve iyi personelle desteklemeliyiz.
Bu yaşlanan ülkenin refahı, halkının çalışkanlığına ve zekasına bağlıdır – onlardan hiçbiri olmadan yapamayız. Ortalığı karıştırmamalıyız.
ayrıca oku
Yaygın öğretmen açığı
Okullarda bir dönüm noktasına ihtiyacımız var
18:18 itibariyle| Okuma süresi: 2 dakika
WELT yazarı Christian Gaertner
Kaynak: Hauke-Christian Dittrich/resim ittifakı/dpa; Claudius Saban
Zayıf matematik performansı, öğretmen eksikliği, bürokrasi. Alman okul sistemi büyük bir eylem ihtiyacını ortaya koyuyor. Milli eğitim zirvesinin de gösterdiği gibi, sorun anlaşılmış görünüyor. Ama nihayet harekete geçmenin tam zamanı – aksi halde refahımız tehlikede.
D“dönüm noktası” terimi patlama yaşıyor. Ancak sadece Almanya’nın askeri kapasitesi yıllarca ihmal edilmedi ve yetersiz finanse edildi – okullarda da farklı değil. Orada, kısmen pandemi ve Ukrayna savaşı ve mülteci hareketi tarafından körüklenen ve tehlikesi fazla tahmin edilemeyecek bir kriz gelişti. Eğitim bürokrasisi, öğretmen ihtiyacını doğru bir şekilde öngöremiyor ve öğretmen sendikalarının bugüne kadar sayıları iyi hesapladığına inanıyorsanız.
ayrıca oku
Federal eyaletler, tahmini talep ile öğretim mezunlarının sayısını uzlaştırmayı başaramıyor. Almanca ve matematikte asgari standartları karşılayamayan ilkokul öğrencilerinin oranı, kısmen korona salgını sırasında okulların kapanması nedeniyle önemli ölçüde artıyor.
Aynı zamanda, giderek daha fazla öğrenci, genellikle pedagojik bilgiden yoksun olan ve kötü hazırlanmış, en zor sınıflara gönderilip orada yakılan kariyer değiştiriciler tarafından öğretiliyor. Ve her yıl yaklaşık 40.000 çocuk ve genç yeterliliği olmadan okulu bırakıyor.
ayrıca oku
Okul sisteminde de bir dönüm noktasına ihtiyaç vardır. Milli eğitim zirvesi en azından sorunun kabul edildiğinin bir işaretidir. Ne yapmalıyız? Uluslararası bir karşılaştırmada, Almanya kreşlere ve ilkokullara oldukça az yatırım yapıyor.
Ama temeller burada atılıyor. Bu nedenle, oradan başlamaya değer – örneğin, Almanca’yı ikinci dil olarak öğretebilecek daha fazla öğretmen yetiştirmeliyiz. Ayrıca eğitimcileri, her şeyi ve her şeyi günlüğe kaydetme ve kavramlar yazma yönündeki yaygın zorlamadan kurtarmalıyız. Ve son olarak, her şeyden önce sıcak nokta okullarını para ve iyi personelle desteklemeliyiz.
Bu yaşlanan ülkenin refahı, halkının çalışkanlığına ve zekasına bağlıdır – onlardan hiçbiri olmadan yapamayız. Ortalığı karıştırmamalıyız.
ayrıca oku
Yaygın öğretmen açığı