Büyük Britanya: İçten yanmalı motorların 2030 gibi erken bir tarihte yasaklanması – İşçi Partisi'nin radikal planı

keen

New member
WELT podcast'lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



senİngiltere'de elektrikli otomobil üretimi yılın ilk yarısında yüzde 7,6 oranında düştü. İlk altı ayda 157.000 adet akülü, şarjlı ve hibrit araç üretildi. Geleneksel yanmalı motorlar da dahil olmak üzere tüm üretim aynı ölçüde azaldı.

Bu düşüşe rağmen sektör, tamamen elektrikli araçların geleceğine geçiş konusunda şaşırtıcı derecede rahat. Endüstri derneği Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği'nin (SMMT) genel müdürü Mike Hawes, “Bağlam önemlidir” diye vurguladı.

Son birkaç ayda birçok üretici model serisini değiştirdi. Zayıf üretim rakamlarının belirleyici nedeni budur. Üretim sahalarının yeni elektrikli modellere dönüştürülmesi önemli rol oynuyor. “Birleşik Krallık otomobil endüstrisi, yeni nesil elektrikli araçları üretmek için hızla ilerliyor; bu, tüm Birleşik Krallık ekonomisi için büyümeyi teşvik edebilecek bir geçiş.”


ayrıca oku







Birlik, yılın tamamı için 910.000 aracın üretilmesini bekliyor; bu, önceki yıla göre yüzde 9,3 daha az olacak. Dolayısıyla ürün gamındaki değişim önümüzdeki yıllarda da fark edilecek. Tahminlere göre milyon sınırı 2028 yılına kadar bir daha net bir şekilde aşılmayacak. O zaman ülkede üretilen araçların yarısından fazlası muhtemelen elektrikli olacak.


ayrıca oku








İçten yanmalı motorların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılacağı tarih giderek yaklaşıyor. Ayın başından bu yana iktidarda olan İşçi Partisi hükümeti, geleneksel motorlu yeni arabaların satış tarihini 2030'a çekeceğini duyurdu. O zamanki muhafazakar hükümet, son tarihi dört yıl önce belirlemişti, ancak geçen sonbaharda bunu 2035'e erteledi ve bunu Avrupa Birliği kurallarına uygun hale getirdi. Özel gereksinimlere ilişkin ayrıntılar hâlâ beklemededir. Örneğin hibritlere hangi kuralların uygulanacağı belli değil. Sektör daha gevşek kurallar ve daha uzun geçiş dönemleri umuyor.

Hawes, Sıfır Emisyonlu Araç (ZEV) olarak adlandırılan talimatın otomobil üreticilerinin stratejisindeki önemli rolüne işaret ederek, “Zaten zor durumdayız” dedi. Elektrikli araç satışını teşvik etmeye yönelik bu düzenleme, yılbaşından bu yana asgari elektrikli araç satışına ilişkin eşikleri belirliyor. Bu yıl bu oran yüzde 22. Gelecek yıl eşik yüzde 28'e çıkarılacak, ardından 2030'da kademeli olarak yüzde 80'e çıkacak. Satış teşvikleriyle birleştirilmeyen ve bu haliyle dünya çapında benzersiz olan talimat, sektörün uyması gereken çerçevedir.

Talep ihtiyaçlara yetişmiyor


Ülkedeki üreticiler, karbondan arındırmanın hiçbir yolu olmadığını ve pille çalışmaya geçmeden bunun işe yaramayacağını açıkça biliyor. Bu nedenle üretim, on yılın sonuna kadar sürekli olarak tamamen elektrikli araçlara dönüştürülecek.

Ancak bu kolay olmayacak. Hawes, “Gaza çok fazla basmak zorunda kalacağız” diye vurguladı. Talep ihtiyaçlara yetişmiyor. Ortalama olarak yılın ilk yarısında satışlar yüzde 16 iken, haziran ayında bu oran yüzde 19 oldu. Hedefi tutturamayan üreticiler, limiti aşan rakiplerinden satın aldıkları sertifikalarla açığını kapatabiliyor. Veya geleneksel olarak çalıştırılan her araba için 15.000 £ ve kamyonetler için 18.000 £ para cezası ödüyorlar.

Bazı üreticiler için bu hedef ulaşılamaz görünüyor. Birkaç hafta önce otomobil üreticisi Stellantis'in Büyük Britanya genel müdürü Maria Grazia Davino, “Bu pazar bize düşmansa, o zaman üretimimizi yeniden konumlandırmayı düşünmeye başlayacağız” uyarısında bulundu. İçinde Alfa Romeo, Citroën, Fiat, Opel ve Peugeot gibi markaların yer aldığı grup, yakın zamanda adada elektrikli kamyonet üretimine yatırım yaptı ve ülkede binlerce kişiye istihdam sağladı. Bu prodüksiyonu sürdürmek istiyorlar ama Davino, “performansa dayalı kararlar vermek zorundayız” diye uyardı ancak üstü örtülmedi. Davino düzenlemeyi “aptalca” olarak nitelendirdi. Stellantis CEO'su Carlos Tavares, Nisan ayında hedefin piyasa talebinin iki katı olduğuna dikkat çekerek bunu “korkunç” olarak nitelendirmişti.


ayrıca oku


Ludwig Erhard Zirvesi 2024, Tegernsee'deki Gut Kaltenbrunn'da.






Sektör, İşçi Partisi hükümetinin teşviklerle talebi canlandırabileceğini umuyor. Büyük Britanya, özel alıcılara elektrikli araç satın almaları için herhangi bir mali teşvik sunmuyor. Leasing teklifleriyle vergi avantajından yararlanabilen filo işletmecileri için ise durum farklı. Satış gelişimi için de aynı derecede önemlidirler. SMMT'ye göre bu grup elektrikli otomobil satışlarının yaklaşık yüzde 80'ini oluşturuyor.

Diğer pazarlardaki gelişmelerin de gösterdiği gibi tüketiciler finansal teşviklere tepki gösteriyor. Onlar kaybolursa talep düşer. Ancak İngiliz hükümetinin sıkı bütçesi cömert finansman programlarını olası kılmıyor. Hawes bu nedenle alternatif başlangıç noktalarına güveniyor. Diğer şeylerin yanı sıra, akülü araçlarda KDV'nin yarıya indirilmesi ve evde şarj ile halka açık şarj istasyonlarında elektrik maliyetinin eşitlenmesi yardımcı olabilir. Şu anda evde şarj etmede yüzde 5'lik indirimli bir oran mevcut; kamu istasyonlarında bu oran yüzde 20'dir.

Yetkinin uygulanması da bir rol oynayacaktır. Düzenleme söz konusu olduğunda önemli olan tek şey satışlar değildir; üreticiler üretim sırasında emisyonların azaltıldığını da iddia edebilir. Bunun bireysel üreticileri nasıl etkileyeceği ancak gelecek yıl belli olacak.


Burada üçüncü taraflardan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, kişisel verilerin iletilmesine ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir; çünkü gömülü içeriğin sağlayıcıları, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak bu izni gerektirir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Yapılan araştırmalara göre ülkedeki pek çok tüketicinin elektrikli araca geçmesinin önündeki engel öncelikle maliyetler. Daha ucuz elektrikli araçlar söz konusu olduğunda Çinli üreticiler giderek daha fazla boşluğa adım atabilirler. Avrupa Birliği'nden farklı olarak Büyük Britanya, başlangıçta Çin'in elektrikli araçlarına yönelik herhangi bir ithalat vergisi planlamıyor.

“Tetikte kalıyoruz. Ekonomi Bakanı Jonathan Reynolds geçen hafta, “Hiçbir şeyi göz ardı etmiyorum, ancak ihracat odaklı bir sektörünüz varsa, kararın o sektör için doğru karar olması gerekir” dedi. Hawes, prensip olarak Büyük Britanya'nın her zaman yeni sağlayıcılara açık olduğunu ve rekabeti memnuniyetle karşıladığını vurguladı.