Almanya bileti karşılığında ehliyet: Araç kullanmamak için 98 euro

keen

New member
Fikir Almanya bileti karşılığında ehliyet

Ömür boyu araba kullanmamak için elektrikli süpürgeye eşdeğer mi? Bu çok arsız



Durum: 16:45| Okuma süresi: 4 dakika






WELT yazarı Florian Sädler



WELT yazarı Florian Sädler




WELT yazarı Florian Sädler

Kaynak: Claudius Pflug/WELT


WELT podcast’lerimizi buradan dinleyebilirsiniz

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.


Belediyelerin ömür boyu araba kullanmama karşılığında yalnızca birkaç aylık tren yolculuğu teklif etmesi iyi bir sinyal vermiyor ve bazen aldatma sınırına varıyor. Takas eylemi, sulama kabı prensibi cehennemindeki diğer iyi niyetli fiyasko fikirleriyle uyumludur.





NYakın zamanda araştırma ve özel geziler nedeniyle bir hafta içinde trenle yaklaşık 2.000 kilometre yol kat ettim. Berlin’e döndüğümde çevremdeki trenlerle profesyonelce ve büyük bir tutkuyla çalışan inekler bile bana şokla baktılar: Bu onlar için çok fazla olurdu. Öte yandan ben, iklime zarar veren bir ayak izine sahip olduğum için kendimi suçlu hissetmeden pencereden manzaranın tadını çıkardım, okudum, yedim ve çalıştım. Ehliyetim var ama arabam yok çünkü başkentte arabaya ihtiyacım yok. Bu koşullar altında Almanya bileti çok önemli.

Başka bir deyişle: Ulaştırma geçişine yönelik herhangi bir temel antipatiden özellikle şüphe duymuyorum.

Buna göre aslında şu teklifi cazip bulmalıyım: Artık birçok şehir ve belediyede, karşılığında ehliyetinizi teslim ettiğiniz takdirde 49 euroluk bileti bedava alabiliyorsunuz. Ulaşımda geçiş ve iklimin korunması için bu ilk bakışta yanlış gelmiyor. WELT’e yapılan açıklamaya göre önde gelen girişim “Deutschland mobil 2030 GmbH”, kampanyanın kirletici madde tasarrufu etkisinin ne kadar büyük olacağına dair “hiçbir rakam” içermese bile.


ayrıca oku


Soldan sağa: Maliye Bakanı Christian Lindner (FDP), Ekonomi Bakanı Robert Habeck (Yeşiller), Şansölye Olaf Scholz (SPD)





Şansölye Scholz’dan avans





Aslında, metropol alanların dışında hızla azalan hareketlilik dışında bu fikrin büyük bir çekiciliği var: Teklif, “ömür boyu geçerli” ile “ömür boyu geçerli” veya en azından ömür boyu geçerli veya birkaç yıl arasında bir takas değil. Dortmund, Lübeck veya Ennepe-Ruhr bölgesi olsun: Almanya bileti masrafları yalnızca birkaç ay için karşılanır.

Bu, ehliyetinizden vazgeçmenizi oldukça kötü bir anlaşma haline getiriyor: Bir daha asla direksiyona geçemeyeceksiniz, ancak en azından gelecek yıldan itibaren toplu taşıma biletinizin parasını kalıcı olarak kendiniz ödeyebileceksiniz. Bu, bazı insanlar için, özellikle de başlangıçta fikrin tek hedef grubu olan yaşlılar için bireysel olarak mantıklı bir fikir alışverişi olabilir. Bazı şehirler yüzlerce sorgu rapor ediyor. Resmi bir teklif olarak, bu koşullar altındaki kampanya hâlâ küstahça.

Özellikle Dortmund’da. Orada yaşayan ve ulaşım devrimine katkıda bulunmak isteyen herkes, ömür boyu araba kullanmama karşılığında iki aylık Almanya bileti alacak. Avukat Udo Vetter’in X’te (eski adıyla Twitter) belirttiği gibi: “Finansal “avantaj” bu nedenle 98 avrodur. Biraz şansın yardımıyla acemi bir sürücü olarak bir buçuk saatlik sürüş süresine sahip olabilirsiniz.”

Ulaşım geçişinin nihai olarak her zaman dayandığı bireysel değişim kararı, şehir bir elektrikli süpürgenin eşdeğeri değerinde midir? Bu teklif hangi mesajı gönderiyor? Aslına bakılırsa, esas olarak yeni otoyollardan oluşan ve demiryollarının bozulmasına neden olan bir trafik geçişi göz önüne alındığında, bu aslında oldukça tutarlı. Sürekli olarak felaket.


Burada Twitter’dan içerik bulacaksınız

Gömülü içeriğin görüntülenmesi için, üçüncü taraf sağlayıcılar olarak gömülü içeriğin sağlayıcıları bu izni gerektirdiğinden, kişisel verilerin iletilmesi ve işlenmesine ilişkin geri alınabilir onayınız gereklidir. [In diesem Zusammenhang können auch Nutzungsprofile (u.a. auf Basis von Cookie-IDs) gebildet und angereichert werden, auch außerhalb des EWR]. Anahtarı “açık” konuma getirerek bunu kabul etmiş olursunuz (herhangi bir zamanda iptal edilebilir). Bu aynı zamanda GDPR Madde 49 (1) (a) uyarınca belirli kişisel verilerin ABD dahil üçüncü ülkelere aktarılmasına ilişkin onayınızı da içerir. Bu konuda daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Sayfanın altındaki anahtarı ve gizliliği kullanarak onayınızı istediğiniz zaman iptal edebilirsiniz.



Ücretsiz aboneliğin birkaç hafta sonra sona ermesi durumunda yalnızca ehliyetinizi geri alamazsınız, bu da kampanyanın anlamını ortadan kaldırır. Avukat Vetter, “O halde arabayı kullanma zamanı geldi” diye yazıyor. Trafik hukuku alanında uzman Berlinli avukat Sascha von Eicken WELT’e “Gitti gitti” dedi. Belgeyi verdikten sonra fikrinizi değiştirirseniz, yeni sürücüler için gerekli olan her sürüş dersini tekrar tamamlamak zorunda kalmayabilirsiniz, ancak esasen baştan başlamak zorunda kalacaksınız. Berlin’de başvurunun maliyeti tek başına üç ila dört yüz avro arasında değişiyor.

Ergo: “Ekonomik olarak hiçbir anlamı yok, ehliyetinizi çekmecede bırakıp Almanya biletinizi kendiniz alabilirsiniz.”

Bu, takas kampanyasını, örneğin Winfried Kretschmann’ın enerji maliyetlerini azaltmaya yönelik istenmeyen kişisel hijyen ipuçlarını karşıladığı sulama kabı prensibi cehennemindeki diğer iyi niyetli fiyasko fikirleriyle uyumlu hale getiriyor.

MDR, borsa için bazen neredeyse kelimesi kelimesine reklam formülasyonları benimser


Kamu yayıncılarının bazı bölümlerinin konuyla ilgili özellikle iyi bir imaj sunmaması dış etkiyi daha iyi hale getirmiyor. Örneğin MDR, resmi Deutschlandticket web sitesi “d-ticket.info”nun pazarlama dilini neredeyse kelimesi kelimesine benimsiyor. Şehirler değişimi “mümkün” veya “hatta” hale getiriyor ve tekliflerine feribotları da dahil ediyor. Bu bir dezenformasyon değil ama sinir bozucu ve güveni artırmıyor.


ayrıca oku


Münih'teki Thomas-Wimmer-Ring'deki büyük inşaat alanı






Leverkusen örneğini temel alan “patlayıcı” yazıda, Almanya biletinin ehliyet karşılığında “bedava” alınabileceği söyleniyor. Daha iyisini bilmiyorsanız, başlangıçta biletin ehliyet kadar kalıcı olduğunu varsayabilirsiniz. “Bir yıl” sınırlamasından ise hiç bahsedilmiyor. Bazı kamu medyasının eleştirmenlere ücretsiz cephane sağlama konusundaki neşeli istekliliği bazen şaşırtıcı olabiliyor. MDR sözcüsü sorulduğunda “Brisant” makalesinde abonelik süresinin belirtilmesi gerektiğini yazdı. MDR raporunun kaynakları adlandırması gerekirdi; bu artık şeffaf bir şekilde düzeltildi ve editör ekibi tarafından dahili olarak işlendi.

Neyse: Ehliyet karşılığında bilet kampanyası ters giderse her zaman Avusturya gibi deneyebilirsiniz. Yaz aylarında oradaki değişim teklifi şuydu: Festivallerde “iklim bileti” dövmesi yaptırırsanız bir yıl boyunca ücretsiz seyahat. Anlaşmanın saçmalığı en azından açıkça kutlanıyor.